ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku ogłosiło wyniki Rankingu Budowlana Marka Roku 2019
Ranking Budowlana Marka Roku to klasyfikacja materiałów budowlanych produkowanych w Polsce. XV edycja Gali Budowlana Marka Roku odbyła się w hotelu Windsor w Jachrance. Przyznano wyróżnienia i tytuły Złotych, Srebrnych i Brązowych Budowlanych Marek Roku 2019, jak również tytuły Championów Roku 2019, które honorują marki cenione przez wykonawców w ciągu wielu lat.
Uroczysta Gala jako zwieńczenie projektu zgromadziła licznych gości, wśród których znaleźli się przedstawiciele producentów materiałów budowlanych, organizacji zrzeszających wykonawców, stowarzyszeń branżowych, i partnerów biznesowych. Laureaci zostali uhonorowani w kilkudziesięciu kategoriach produktowych za sukcesy w kreowaniu silnej marki na rynku materiałów budowlanych w 2019 roku. Tytuł został przyznany na podstawie wyników ogólnopolskiego badania opinii i preferencji firm wykonawczych.
Na czym polega wyjątkowość Rankingu? Jaka jest jego rola polskim rynku budowlanym?
O wypowiedź poprosiliśmy Małgorzatę Walczak-Gomułę, Prezesa Zarządu ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku.
M.W-G.: Ranking Budowlana Marka Roku jest jedynym w Polsce projektem badawczym o niezależnym charakterze i zasięgu obejmującym kilkadziesiąt kategorii materiałów budowlanych. Od 2004 roku prezentuje autentyczne wskazania rynku. Zatem z jednej strony dla uczestników rynku budowlanego stanowi nieocenione źródło zweryfikowanej informacji marketingowej, a z drugiej staje się pomocą dla inwestorów poszukujących najlepszych produktów. Efektem badania jest Ranking Budowlana Marka Roku, który oferuje producentom trzy główne korzyści – wiedzę o pozycji własnej i konkurencji, promocję wśród klientów oraz prestiż. Na podstawie raportu Budowlana Marka Roku przygotowanego osobno dla każdej kategorii, producent może ocenić, czy jego działania, które podejmuje z firmami wykonawczymi przynoszą skutek nie tylko w aspekcie sprzedażowym, ale także – a może przede wszystkim, wizerunkowym. Raport jest dostępny jedynie dla Uczestników Rankingu, dzięki czemu firma zyskuje przewagę konkurencyjną w budowaniu strategii działania. Marka uczestniczy w szerokiej gamie działań promocyjnych zarówno w mediach, jak i wśród wykonawców, którzy otrzymują informację zwrotną na temat preferencji całego środowiska.
Kto ma wpływ na pozycję danej marki w Rankingu? Odpowiada Joanna Florczak-Czujwid, Dyrektor Projektu Budowlana Marka Roku.
J.F-C.: Ranking Budowlana Marka Roku jest niezależną klasyfikacją, wolną od subiektywnych ocen jurorskich. Opiera się na spontanicznych wskazaniach Wykonawców, którym nie podpowiadamy listy marek do wyboru. Dzięki temu wyniki są w pełni miarodajne i obiektywne. To wyróżnia Ranking Budowlana Marka Roku spośród wszystkich konkursów w branży. W pierwszym kwartale roku przeprowadzamy ogólnopolskie badanie ankietowe wśród sprofilowanych grup wykonawców, aby poznać ich opinie na temat materiałów budowlanych, których używają w codziennej pracy. Tytuły i wyróżnienia Budowlanej Marki Roku są przyznawane wg kryteriów częstotliwości stosowania marki, najwyższej dostępnej na rynku jakości i najlepszej relacji ceny do jakości. Dla każdej kategorii produktowej niezależne badania realizowane są na reprezentatywnej próbie. Wspomnianym wyżej trzem kryteriom przypisuje się odpowiednie wagi, które zsumowane składają się na ostateczne wyniki rankingu. Na podstawie badań przygotowujemy raporty rynkowe – opracowania dla każdej kategorii produktowej. Tytuły Championa Roku marki uzyskują dzięki wieloletniemu uznaniu użytkowników. To są „ich” marki, które polecają i do których często są przywiązani bo zapewniają one określone, pozytywne doświadczenia.
Zapraszamy do śledzenia preferencji wykonawców i poznania wiarygodnych, cenionych produktów.
Szczegóły dotyczące wydarzenia dostępne są na stronie www.rankingmarekbudowlanych.pl.